🌟DESIGNSTOFFER
KJENTE BRANDS & DESIGNERE
ØKOLOGISK 🌿ØKO-TEX
STORT UTVALG AV TRYGGE TEKSTILER
INTERNATIONAL SHIPPING

Kjøpsvilkår

1. Avtalen

Les gjennom våre kjøpsbetingelser for netthandel hos Designstoff.no. Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom Designstoff og deg som kunde. Merk at kjøpsbetingelsene kan endres, og bør derfor leses hver gang man gjennomfører et kjøp hos Designstoff.

2. Partene

Selger:

Firmaopplysninger
Firmanavn: Designstoff
Eier: David Pascual Abril
Organisasjonsnummer: 921 179 294 MVA
Postadresse: Brevigveien 74, 1912 Enebakk.
Epost: info(a)designstoff.no eller vårt kontaktskjema på nettsiden

Kjøper:

Kjøper er den forbruker som foretar bestillingen, og betegnes i den følgende som kjøper/kjøperen.

3. Pris

Alle våre stoffers priser er per halve meter (0,5 meter). Står det 110 kr, betyr det at en halv meter 0,5 koster 110. Ønsker du 1 meter, må tallet 2 legges inn i kassen og du får tilsendt 1 meter av stoffet til en totalpris av 220 kr osv. 

MVA

Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er inkludert merverdiavgift, og det kommer tydlig frem på ordrebekreftelser og kvitteringer. Det er ingen skjulte kostnader hos oss og prisen som oppgis ved kjøpsøyeblikket inkluderer merverdiavgift, eventuelle fakturagebyr og fraktkostnader. De ulike elementene er spesifisert i kassen som produktkostnad, merverdiavgift, frakt og fakturagebyr.

Fast fraktpris 97 kr

Vi sender standard pakker med Postnord. Vi har fastpris på frakt på 97 kroner på ordinære pakker. Frakten blir automatisk trukket fra i kassen. Mindre pakker sender vi med posten uten sporing. Du får da refundert beløpet du har betalt for mye i frakt etter at betalingen og forsendelsen er gjort. Hvis vi med din bestilling ikke har mer av varen på lager, eller det antallet du har bestilt, vil vi allikevel sende varen med Postnord med sporing, da vi ikke vil kunne erstatte varen hvis den skulle bli borte med usporbar forsendelse med Posten.  

Vi sender bestillinger 5 dager i uken: mandag-søndag. Bestillinger gjort fredager etter Kl 09 og lørdager og søndager, går med posten på mandager. Vi sender din bestilling samme dag som du har bestilt dersom det er mulig og senest innen 1 arbeidsdag. Har vi mulighet, sender vi innen 1 time eller 2, slik at pakken blir sendt med postnord før kl. 11. 

Gratis frakt på kjøp over 1200kr

Handler du for over 1200 kroner, betaler vi hele frakten for deg. Når vi kjører spesiselle tilbud, fjernes gratis frakt alternativet. Dette kommer da frem i nettbutikken og fastfraktprisen vil være den eneste tilgjengelige fraktmetoden i kassen. 

Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter.

Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring.

Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare(r), eventuelt slette bestillingen hvis vi ikke kan levere noen av varene.

Rabattkoder gjelder alltid utvalgte ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer. Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre. Du må selv velge hvilken rabattkode du ønsker å bruke, dersom du har flere å velge mellom. Du må selv ev. beregne hvilken som gir deg mest rabatt. Har du glemt å legge inn rabattkode etter at bestillingen er gjennomført, eller du har lagt inn feil rabattkode, er det ditt eget ansvar. Vi endrer ikke rabatter for kjøper.

Ved spesielle tilbud som har et krav for å få med en vare på kjøpet, må disse kravene være opprettholdt. Om du returnerer varer som gjør at kravet ikke opprettholdes, vil vi belaste deg for produktets ordinære verdi.

4. Produkter

Bilder vi bruker i nettbutikken er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende.

5. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt ut sin bestilling til selgeren. Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Eksempelvis dersom et produkt ikke har noen pris.

6. Betaling

Hos oss kan du betale med VISA, MASTERCARD og VIPPS.

Når du betaler med Visa eller Mastercard, gjennomfører du og betaler kjøpet på designstoff.no.

Når du betaler med Vipps må du først fullføre bestillingen. Du må deretter betale totalsummen på bestillingen via app-en VIPPS på din mobiltelefon. Du ser totalsummen i kassen, på din kundekonto hos Designstoff, og du får også en ordrebekreftelse per e-post med informasjonen du trenger for å betale. Etter at vi har mottatt din betaling, vil vi pakke og sende din ordre.

7. Leveringsmetoder

Vi sender store pakker med Postnord. Disse er forsikrede og sporbare. Mindre bestillinger (i forpakningsstøtrelse) blir sendt med Posten og er ikke sporbare. Pakken blir levert ditt nærmeste postkontor. Du vil ev. motta en hentelapp per post, e-post eller varsling på SMS (avhenger av til enhver tid leverandørens metoder).
Normal leveringstid: 2-4 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

8. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når han/hun, eller hans/hennes representant, har fått varene levert. Selgeren har ansvaret for varen frem til den er levert til kjøperen.

9. Angrerett

Hos Designstoff har du 14 dagers retur- og angrerett på ubrukte varer unntatt oppklippet stoff. For å benytte deg av retur- og angreretten er det viktig at du gir beskjed til oss innen 14 dager fra da du mottok varen. Handler du andre ting enn stoffer, er angrerettskjemaet vedlagt i pakken du mottar fra oss. Dette må du fylle ut og sende sammen med pakken i retur. Returfrakt betales av kunde.

Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varens verdi ved kjøpetidspunktet, samt fraktkostnader, innen 14 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Du vil få en e-post når din retur er ferdigbehandlet. Har du betalt med kort vil beløpet tilbakeføres direkte til det samme telefonnummeret du benyttet ved kjøp (VIPPS).

Ubrukte varer

For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varene sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasje, med alle merkelapper hengende på, uten lukt eller merker. Dersom originalemballasjen er ødelagt vil varen anses som brukt. Stoffer/tekstiler som er klippet i det eks. antall meter du bestilte, kan derimot ikke returneres da dette er en spesialbestilling til deg. Det som da i praksis kan returneres er sytilbehør i orginalembalasje.

Brukte varer

En vare uten originalemballasje, merkelapper eller med lukt/merker vil anses som brukt og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebetaling.

10. Levering og forsinkelse

Lynrask levering er høyt prioritert hos oss! Vi gjør vårt aller beste for å levere så raskt som mulig til enhver tid. Leveringstid er normalt 2-4 virkedager, men det kan også være tilfeller med 5-7 virkedager før varen blir levert.

Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos Designstoff eller Posten. Maksimal leveringstid er 3 uker fra bestillingen din ble utført (dette gjelder ved ferieavvikling). Dersom din bestilling ikke har blitt levert innen den tid, har du som kunde rett til å heve kjøpet uten noen kostnad, dersom ikke annet er avtalt.

Hvis du ikke har mottatt din pakke innen 3 uker, er du som kunde ansvarlig for å gi oss beskjed innen 3 uker etter din bestilling. Din bestilling vil anses som levert etter dette tidspunkt.

11. Reklamasjon ved mangel ved varen og frist for å melde krav

Hvis det er en mangel/feil med varen har du som kunde reklamasjonsrett fra du mottok varen. Det forutsetter at du som kunde gir beskjed til oss innen rimelig tid. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss med en eneste gang du ser mangelen, for å videre dokumentere hva som er problemet med varen. Vi krever da nærbilder, samt et oversiktsbilde av varens mangler, samt skriftlig beskrivelse av mangelen. Hvis noe er skadet/merker/flekker/lukt på produktet når du mottar pakken fra oss må du kontakte oss med det samme for å informere om dette, slik at vi får registrert dette på din ordre hvis du skal returnere produktet.

Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 7 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale returkostnaden og sende riktig vare - gitt at den fremdeles er på lager. Vi tar forbehold om at vi kan være utsolgt fra den enkelte varen.

Det er viktig at du har kvittering på ditt kjøp. Om du har gjeldende ordrenummer for reklamasjonen, vil det være bevis for oss om at varen er handlet i vår butikk.
Ved reklamasjon får kunden tilbakebetalt samme beløpet for reklamasjonsvaren som da den ble kjøpt, eller ny vare dersom vi fremdeles har produktet på lager.

Retur tar ofte opp til 3 uker fra du har sendt varen i retur. Returskjema sendes elektronisk etter ønske fra kjøper.

På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer frem til oss. Om du velger sporingspakke er du helt sikker på at den ikke forsvinner. Om du velger en rimeligere variant uten sporing har du mindre kontroll på hvor pakken din er.

12. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.

  • Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler innen rimelig kort tid via VIPPS, vil selger heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt. 
  • Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.
  • Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling. 9 Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.
  • Gebyr ved uavhentede varer: Dersom kjøperen unnlater å hente bestilte varer, belaster Designstoff kjøper med et gebyr, dvs retur- og ekspedisjonskostnader (kr 199,-) samt påløpte renter og gebyr ved fakturakjøp (hvis dette forekommer). Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen.

13. Garanti

Garanti som gis av selgeren, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.

14. Personopplysninger

Personopplysninger vil bli ikke videreformidlet til noen andre parter, men kun brukt til å gjennomføre avtalen med kjøper.

15. Alder

Du må være over 18 år for å utføre en handel hos oss iht. norsk lov om netthandel. 

16. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. Punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerådet for mekling.